Search
Search

همه چیز درباره شورتکس یا شورت مناسب دوران پریودی

همه چیز درباره شورتکس یا شورت مناسب دوران پریود بانوان

شورتکس چیست؟

در این نوشتار می خواهیم بدانیم که شورتکس چیست و چه کاربردی دارد. شورتکس که در زبان انگلیسی به آن Thinx  می گویند در واقع شورتی است که مناسب دوران قاعدگی یا پریودی بانوان باشد. دوران قاعدگی بانوان از سنین نوجوانی آغاز می شود و تا دوران یائسگی ادامه می یابد. بنابراین شورتکس یا شورت مناسب دوران قاعدگی، لباس زیری است که در این بازه ی زمانی استفاده می شود.

هانی ویر در این نوشتار نمی خواهد که درباره ی قاعدگی یا عادت ماهانه صحبت کند. ولی اگر می خواهید درباره آن بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم که نوشتار چرخه ی قاعدگی را بخوانید.

حال پرسشی که برای بسیاری از بانوان پیش می آید اینست که تفاوت شورتکس با شورت های معمولی در چیست ؟ و چرا باید در هنگام پریود از شورتکس به جای شورت استفاده کنند؟ برای پاسخ به این پرسش ها نخست می بایست ویژگی های آن ها را بررسی می کنیم.

تفاوت شورت با شورتکس چیست؟

شورتکس با شورت های معمولی آشکارا تفاوتی ندارد. ولی در شورتکس یا شورت مناسب دوران پریودی یک لایه ی اضافی ضد نشت در زیر فاق دوخته شده است. این لایه ی ضد نشت، از الیاف نایلون یا پلاستیکی فراهم می شود. لایه ی پلاستیکی از نشت ترشحات قاعدگی جلوگیری می کند.

در گذشته این لایه ی ضد نشت در شورت های قاعدگی یا شورتکس ها، در فاق آن ها جای می گرفت. ولی امروزه بخش بزرگی از پشت و فاق شورتکس ها دارای این لایه ی ضد نشت است. یکی از ویژگی های خوب شورتکس های امروزی اینست که این لایه ی ضد نشت، نازک، پایدار (مقاوم) و بی صدا است.

تفاوت دیگری که شورتکس ها با شورت ها دارند، برش و دوخت آن هاست. معمولا شورتکس ها را فاق بلند می دوزند تا شکم را بخوبی بگیرد. همچنین فاق، پشت و بغل شورتکس ها را پهن در نظر می گیرند.

تفاوت شورتکس یا شورت های مناسب دوران پریودی با شورت های معمولی در چیست؟

آیا با شورتکس یا شورت مناسب دوران پریودی بانوان می توان نوار بهداشتی استفاده کرد؟

یکی از مهمترین پرسش هایی که به ذهن بانوان می رسد همین است. باید بگوییم که بله، می توان با شورتکس ها از نوار بهداشتی هم استفاده کرد. ولی این دیگر بستگی به الگوی قاعدگی و اندازه ی خونریزی یا لکه بینی بانوان دارد.

نکته ای که باید در اینجا یادآوری کنیم اینست که شورتکس های امروزی نوار یا کش نگهدارنده ی پد بهداشتی ندارند. به این دلیل که خود نوار بهداشتی دارای چسب است تا روی سطح شورت بچسبد و جابجا نشود. ولی شورتکس هایی هم هستند که دارای دو نوار کشی روی فاق شورت می باشند. که با قرار دادن نوار بهداشتی زیر آن ها می توان از جابجایی پد بهداشتی جلوگیری نمود.

طرز قراردادن نوار بهداشتی بر روی شورتکس یا شورت مناسب دوران پریودی

شورتکس ها یا شورت های قاعدگی مناسب چه کسانی هستند؟

شورتکس ها مناسب همه ی بانوان می باشند به ویژه دختربچه هایی که تازه به سن بلوغ رسیده اند. این شورتکس ها یا شورت های دوران پریودی به دختر بچه هایی که در سنین پایین به بلوغ می رسند و هنوز با این مساله آشنایی ندارند بسیار کمک می کند.

چه زمانی می بایست شورتکس یا شورت بهداشتی بپوشیم؟

شورتکس ها یا شورت های بهداشتی را می توان در دوران پریودی یا دوران قاعدگی به تن کرد. آن ها بهترین گزینه برای بانوانی هستند که ساعت های زیادی از روز را بیرون از خانه سپری می کنند. همچنین بهترین پیشنهاد برای بانوانی است که به تازگی زایمان کرده اند یا دچار خونریزی های شدید یا بی نظمی های قاعدگی می شوند. شورتکس ها را می توان هنگام خواب برای جذب ترشحات پریودی یا ادرار نیز استفاده نمود. به ویژه بانوانی که دچار بی اختیاری ادرار هستند، شورتکس ها گزینه ی بسیار مناسبی می باشند.

نکات مهم در هنگام خرید شورتکس یا شورت مناسب دوران پریود بانوان چیست؟

هانی ویر مجموعه ای از بهترین و پرطرفدارترین شورتکس ها یا شورت های مناسب دوران پریودی را فراهم نموده است. با خرید از فروشگاه اینترنتی هانی ویر می توانید با اندیشه ای آسوده از انتخاب درست کالای خود، در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنید. اکنون برویم و ببینیم که شورتکس های خوب و مناسب چه ویژگی هایی دارند. و هنگام انتخاب یک شورتکس مناسب به چه نکاتی باید توجه نمود.

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید شورت های قاعدگی باید به آن توجه کرد اندازه یا سایز شورتکس است. سایز شورتکس نباید تنگ یا گشاد باشد. اگر از شورتکس های لیفه ای استفاده می کنید که تنها فاق شورت دو لایه و ضد نشت است؛ می توان یک سایز کوچکتر انتخاب کرد. هانی ویر جدولی فراهم کرده است که بتوان از روی آن اندازه ی شورتکس مناسب را انتخاب نمود. اگر اندازه یا سایز پایین تنه ی خود را نمی دانید، آن را از روی شماره های روی کمر شلوارتان پیدا کنید.

دومین نکته ی مهمی که باید هنگام خرید شورتکس به آن توجه کنیم جنس شورتکس است. همیشه تلاش کنید که شورتکس هایی نخی یا شورتکس هایی با فاق های نخی تهیه کنید. شورتکس های نخی بدن شما را از هر گونه حساسیت پوستی یا خارش دور نگه می دارند. آن ها به سلامت و بهداشت شما کمک می کنند.

جدول تعیین سایز شورت و شورتکس براساس اندازه پایین تنه

پرسش های متداول

آن ها قابل شستشو هستند و می توان آن ها را دوباره استفاده نمود.

شستشوی آن ها راحت است و حتی می توان از ماشین لباسشویی هم کمک گرفت.

تنخور راحتی دارند و بخش بزرگی از فاق و پشت شورتکس ضد نشت می باشد.

شورتکس ها نازک با جذب فوق العاده، کنترل کننده بو و از بین برنده رطوبت هستند. آن ها برای حفظ شادابی و خشکی طراحی شده اند.

معمولا شورتکس ها از الیاف نخی تهیه می شوند، ولی گاهی شورتکس هایی با پارچه های گیاهی و غیر طبیعی در بازار وجود دارد. بنابراین اگر دچار حساسیت یا عفونت می شوید، به جنس شورتکس توجه کنید که حتما نخی باشد.

معمولا این لایه ها سبک وزن و نازک ولی بسیار مقاوم هستند. و چون روی لایه ی ضد نشت، آستر نخی وجود دارد، بنابراین شورتکس ها هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کنند.

وجود نوار نگهدارنده ی پد بهداشتی بستگی به مدل شورتکس دارد. معمولا شورتکس های لیفه ای دارای نوار نگهدارنده هستند. بنابراین هنگام خرید به ویژگی های معرفی شده توسط فروشنده توجه نمایید.

سعی کنید آن ها را با دست بشویید و از مشت دادن و چلاندن آن ها خودداری کنید. از ماشین لباسشویی هم می توانید استفاده کنید.

شورتکس ها را با آب سرد یا ولرم (۳۰ درجه سانتی گراد) بشویید. همچنین از اتو کردن آن ها خودداری کنید.

به هیچ وجه شورتکس ها را در برابر حرارت بخاری یا شوفاژ قرار ندهید.

هرگز از مایع نرم کننده و یا سفید کننده برای شستشوی شورتکس ها استفاده نکنید.

پیشنهاد می‌کنیم شورتکس ها را مانند لباس‌ زیرهای معمولی، یک بار در روز عوض کنید.

اگر پس از شستشو شورتکس بو می دهد، آن را به مدت ۱۵ دقیقه در آب و سرکه ی سفید بگذارید و سپس آبکشی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
error: Content is protected !!